28 januari 2010

Lady Gaga & Guilty Pleasures

Lady Gaga är nog en av mina "guilty pleasure"-artister..(en artist jag känner lite skuld för att jag gillar, hon e ju inte så bra..bara j*vligt hypad) ungefär som att man gillar alla dom där sketna artisterna/låtarna man brukade lyssna på på skol-discon i början/mitten på 90-talet (NI VET PRECIS VILKA JAG MENAR..alla har dom, "guilty pleasures")
Är kanske lite sen i utvecklingen (haha) men upptäckte igår att vissa av Gagas låtar duger gott att lyssna på (Paparazzi, Poker Face, Just Dance & Bad Romance)..
Jag gillar framförallt denna textraden från Just Dance (den e catchy)
" I love this record baby but i can't se straight anymore"

Andra guilty pleasure-artister/låtar (för att nämna några få) jag har är bland annat:
Justin Timberlake-Rock Your Body OCH Sexy Back (illa jag vet men dom e bra)
Fergie- Fergalicious OCH London Bridge (men sista låten gillar jag mest för att hon sjunger om fel bro i videon..INTE London Bridge som filmas i videon utan Tower Bridge..)
Nelly Furtado-Maneater (denna låt e ju ok..)
Har även en del Destinys Child låtar jag gillar & det e ju lite pinsamt att erkänna..
Men värst e nog dessa två..
Victoria Beckham - Let Your Head Go (När hon försökte sig på en solo-sång"karriär" men låten e helt ok..bra försök från hennes sida tycker jag)
Ronan Keating -Life is a Rollercoaster (Jaaaa, du läste rätt..Ronan Keating från Boyzone..en av hans låtar..den "räddade" mig från att gå under en sommar på jobbet typ....för ca 10 år sen)
Nog om detta...Nu ska jag ut & plåta lite foton i snön & vissa alla Britter på facebook som undrar varför vi fortfarande har snö i januari..Det undrar snart jag med...Hate it!

Inga kommentarer: