19 januari 2010

Ljusbehandling

Ljusbehandlingen som jag börjar gå på mot min j*vla psoriasis verkar funka iaf, har bara gått 7 gånger än så länge & har 15 ggr till att gå men det tar sig..Uppe i 3 minuter nu & det känns som att jag bränner mig lite lätt varje gång kanske inte så kul men det e väl så det kommer vara om jag vill bli kvitt den här skiten.
Ljusrören e så starka att som längst får man bara stå 12 minuter i den där mackapären (så jag har den del minuter kvar) man höjer med 30 sekunder per gång..Så j*vligt mycket starkare än ett vanligt solarium.
Kanske ser ut som ett vanligt solarium..men icke..mycket starkare lysrör!
Undrar dock om "vanliga" solarium kan hjälpa till att hålla psoriasisen i schack oxå??Kanske "måste" börja sola solarium när ljusbehandligen tar slut för att fortsätta få effekt= ingen psoriasis!

1 kommentar:

Peter Frank sa...

Nej vanliga solarier har UVA ljus och fungerar inte mot psoriasis, det måste vara UVB ljus mot detta.