16 januari 2010

Underbart är kort?

Nu e jag inne på spåret att klippa mig kort igen...bu eller bä?bra eller anus som Filip & Fredrik skulle säga?..Vad tror ni?Och ska jag våga färga blont..eller mörkt igen?Handlar väl inte så mycket om att våga utan mer om min känsliga psoriasis-skalp kommer palla färgen..sist jag färgade brann det ju typ i huvuidet på mig..Inte kul, sen bestämde jag mig för att ha min naturliga (tråkiga) hårfärg & slingade bort allt det mörka =/
Mitt hår växer ju så snabbt så kort hår gör inget det växer ju ut igen om jag inte gillar det MEN vilken jädra frisör ska man gå till?Min frisör e ok men kan hon verkligen klippa frisyren EXAKT som jag vill ha den??Det återstår väl att se...
Här kommer en samling bilder som jag kan tänka mig..
kort & blont med skarpa "polisonger"
Mary Quant & Vidal Sassoon kort 60tals-frilla

jag själv..min frilla för 5-6 år sen typ..

en look-a-like (frisören som gjor denna frisyr skulle ha klippt mig egentligen men..fick förhinder..annars kunde det nog ha varit jag på bilden & INTE min look-a-like)

modellen Anja Rubik har snygg frisyr här..men jag vill ha längre "polisonger" än vad hon har på denna bild..
Americas Next Top Model-Samantha i fin frisyr men lite för lång lugg för mig..
Americas Next Top Model-Mckey snygg frilla men för lite för "rufsigt" typ..(Jag gillar ju det mer skarpa..Sharp look)

Inga kommentarer: