2 januari 2010

Vi arbetslösa blir nästan tvingade ifrån Sverige

Jaha så var redan dag 2 avklarad på det nya året...F*n vad tiden går snabbt egentligen..STOPPA TIDEN!
Jag känner mig inte mer motiverad fast det e nya tag som ska gälla för mig i år.."It's make or break"-året för mig skulle man kunna säga..Jag måste göra en förändring an något slag, en stor sådan.. för om ett års tid är jag farligt nära att fylla 30 (bara 5månder bort DÅ) & jag hade verkligen inte tänkt mig att jag att livet skulle se ut så här..När jag började krypa mig närmare 30-strecket alltså (1½år kvar).
Ska kolla upp jobb både i Stockholm (och London för skojs skull) men planerar att dra NÅN HELT ANNANSTANS i sommar (Spanien,Grekland..) vi får se hur det går..Tänkte på det igår att jag lika gärna dra iväg själv nånstans för det e nog ingen som vill/kan/orkar/har lust haka på, alla e så ordnade dessa dagar, alla utom jag typ..Men vi får se, även Sverige e ju fint på sommaren..så har jag jobb OCH nån semester att ta ut kanske jag stannar =/
Pratade även med min vän A om att åka till New York & plugga nått & det vore kul..Vara borta ett halvår eller nått så vi får se..
Känns lite som att man blir borttvingad från Sverige för att det inte finns några jobb..Är det verkligen så illa??Här i södermanland (där jag bor) finns det INGA jobb, läste i lokaltidningen idag (eller om det var igår) att var 5:e yngre person här i länet e arbetslös..Om jag nu räknas till yngre förståss hmm..Men det låter mörkt iaf!
Jag hade ingen tanke på att flytta tillbax till London för ett halvår sen...Men nu ser det snart ut som den enda lösningen för att jag KANSKE kan får dom jobb jag vill ha där..Och även om jag inte får det jobb jag vill ha så vet jag två jobb jag KAN FÅ när jag väl e där..Har 2 ex-kollegor som lätt kan fixa in mig på deras jobb, känns ju bra men..Det är det slutgiltiga utvägen, som sagt!
Jag har 2010 på mig att figurera ut hur jag ska göra..inför 2011, dock ska jag göra mitt allra bästa för att leva i nuet..för man vet ju aldrig vad morgondagen bringar =/

Inga kommentarer: