24 februari 2010

Konsten att lyssna

Jag lyssnar ju på en massa musik & helst hela tiden om jag kan..Särskilt när jag e hemma & e på väg till jobbet men även på jobbet lyssnar jag ju på musik då vi har musik i butiken (musik som min syrra Nettan fixat, bra det för hon har schysst musik smak)
Men för tillfället lyssnar jag extra mycket på följande artister: The xx (tack Johanna S för att du uppmärksammade mig på dessa), Empire of the Sun, Melody Gardot, & så återupptäckte jag lite gamla Tiga remixer, nya Vitalic låtar & så Hot Chips nya låt, some good stuff!
Här e några låtar jag rekommenderar just nu:
The xx-Teardrop (en superB cover)
Empire of the Sun - Standing on the Shore (lite soft electro så där..me like)
Melody Gardot- Baby I'm a Fool (avslappnande jazz när den e som bäst)
Hot Chip - One Life Stand (Bra låt som jag fått på hjärnan)
En salig blandning av både electro, indie & lite jazz..
Enjoy!

Inga kommentarer: