17 februari 2010

Puckade föräldrar

Hur tänker folk (nyblivna föräldrar) när dom döper sina nyfödda barn (söner) med namn som Tage och Folke?Hemska namn, inte gulliga nånstans & särskilt inte på en bebis..eller ett barn..eller en tonåring eller ens en medelålders snubbe..Namn som Tage & Folke funkar enbart på gamla gubbar som passerat typ 70-sträcket..Visst visst dessa gamlingar var oxå bebisar en gång i begynnelsens tid & blev DÅ döpta till dessa namn men jag tycker att det e viss skillnad på att heta det i detta millenium jämfört med förra seklet typ..FUNKAR inte folks..
Aron e oxå ett namn som jag har grymt svårt för..& värre än värst är väl Orvar?!Döper man sitt barn till Orvar då e man bara rakt igenom elak tycker jag..Ungen kommer garanterat bli mobbad & sen byta namn..
Bland kvinno namn tycker jag att Gertrud & Gudrun är vedervärdiga..Ingegerd, Ingeborg, Ulla, Gunilla & Margareta ligger inte högt i kurs heller..
ORVAR Säfström svenskt filmkritiker/programledare kan möjligen ha blivit mobbad i sina unga år pg av sitt namn..Om så e fallet borde han skylla det på sina elaka föräldrar, vad tänkte dom?!Inte alls om du frågar mig!

Inga kommentarer: