10 februari 2010

Söka jobb

Usch, vad det e tråkigt att söka jobb..Har inte sökt nåra på ett tag, i ren glömska dock..Jag har ju redan ett jobb MEN bara fram till typ sommaren sen i höst kommer det bli knivigt om jag inte hinner hitta nåt tills dess men jag har lite den inställningen att jag inte riktigt vet om jag vill vara kvar här ju..Skiter sig allt så kan man ju alltid få jobb i England..& ett bra sådant med bra lön!
I England har dom den inställningen att har men en utbildning OAVSETT I VAD så kan få ett välbetalt/bra jobb..I Sverige får du inga jobb som du inte pluggat till..typ!
Förr i tiden kunde man lättare jobba upp sig på ett jobb men numera måste man ha utbildning till ALLT verkar det som..till och med att svara i en sketen telefon som receptionist..SJUKT!
Om inte så anställer många företag yngre folk UTAN utbildning för dom kräver inte lika mycket i lön..Så vad ska man göra??Finns ju inga jobb värdiga att söka här hemma heller..Vill inte stå i butik hela livet..eller jobba som administratör/receptionist på kontor heller..Jag vill jobba på PR byrå, som A'n'R på skivbolag eller som event-organisatör (anordna olika tillställningar, gig, events, konserter,festivaler, konferenser..u name it) Det är DET jag vill jobba med..VART ska man söka sån jobb då?Inte på arbetsförmedlingen verkar det som..Kanske inte ens i Sverige..eller??

Inga kommentarer: