17 mars 2010

Efterlyst

Jag har det närmaste året börja kolla på "efterlyst" & det har gjort att jag lärt mig följande..alternativt skrämt upp mig rejält:
1) Rädd för att bo avskilt på landet..utan en eller möjligen två STOR/A vakthund/ar
2) Inte öppna dörren..Om jag inte känner personen på andra sidan (kolla ALLTID i nyckelhålet)
3) Inte ta ut pengar i bankomater sent på natten (i Göteborg kan man bli mördad om man gör det)
4) Rädd för att bli gammal (Gamlingar e mycket utsatta, dom orkar inte stå emot)
5) Inte äga motorcykel, grävmaskin,bil (igen), traktor eller motocross, fyrhjuling (snodda direkt)
6) Inte dejta nån som verkar minsta suspekt (man kan bli mördad, misshandlad, lurad, bortrövad)
7) Inte köpa bostad av bedragerskor (som Björn Gustavsson & flera andra)
8) Inte råna bankomater/butiker/dylikt utan rånarluva finns CCTV-kameror ÖVERALLT..
9 )Lita inte på någon (trust no one haha...arkiv X för dom som minns det)
10) Var uppmärksam på din omgivning..
Jaaa, det finns så många saker som "efterlyst" upplyst en om som man måste tänka på!
Man måste oxå komma ihåg att hjälpa polisen om man kan..Nästa gång kan det vara just DU som e beroende av hjälp i form av vittnen & iakttagelser, så det så!
Men man ha oxå blivit j*vligt uppskräm av programmet, finns ju så j*vla mycket sjuka idioter out there så man vet ju snart inte vad man ska tro..eller vem man ska kunna lita på & det e läskigt att det ska vara så..!

Inga kommentarer: