14 maj 2010

Friends

Jag ska försöka att inte umgås med dom "vänner" som jag inte har nått utbyte av eller känner att vi är nog inte vänner på riktigt!
Jag har tyvärr en tendens att gilla att omge mig med en massa folk som jag anser är min vänner när dom egentligen inte är mer en ytliga bekantskaper som man egentligen inte har nått större utbyte av eller riktigt bra vänskap med..Jag är så pass gammal att jag borde veta bättre nu!
"Vänner" som aldrig ringer, mejlar eller på annat vis hör av sig är nog inte riktiga vänner, "vänner" som man man ser en gång vartannat år är nog inte heller en riktig vän..Jag har så kallade vänner här hemma i Sverige (Sthlm mest) som jag träffar mindre än mina (RIKTIGA) vänner i London, det är lustigt..Men då är jag väl inte en vän..på riktigt med dessa vaa?Några av dom som jag umgås med ibland tycker jag dessuton är irriterande, pretentiösa, skrytiga, falska och självupptagna & suger musten/livet ur en när man umgåtts med dom ett par timmar, såna människor vill man väl inte/borde man väl inte omge sig med heller..eller hur?Jag borde veta bättre..
MEN jag vet verkligen vilka mina riktiga vänner är, här hemma i Sverige och i England (OCH NI VET VILKA NI ÄR, TACK FÖR ATT NI FINNS, NI ÄR BÄST & HELT J*VLA UNDERBARA..SÅ KLART!!!)

Jag vill ha såna här vänner..såna som dom är i Friends, riktiga vänner som gör allt för varann & verkligen ställer upp när man behöver det..
I'll be there for you
When the rain starts to pour
I'll be there for you
Like I've been there before
I'll be there for you
'Cuz you're there for me too..
.

Inga kommentarer: