8 maj 2010

Påhitt

Ibland tror jag att jag hittar på ord..Igår fick jag för mig att ordet obemärkt (ord som jag använde i gårdagens inlägg) var påhitt men googlade idag & upptäckte att det faktiskt finns..
Häröver & anglofiera är dock 2 ord som inte verkar finnas i den benämning som jag använt dom i..
Häröver kommer väl lite smått från engelskans over here som iofs på svenska blir över här men låter på nåt vis bättre som häröver, crazy talk kanske men så är det!
Anglofiera verkar finnas..men mest som anglofied på engelska..men jag kan ha fel igen, känns som att svenska inte alltid är min starka sida, trots att jag är en äkta svenne-banan hmm..
Jag kan sympatisera litegrann med Victoria Silvstedt, det är f*n så svårt att ha bott utomlands under en viss tid & sen bara helt flytande prata svenska igen DOCK så BRYTER ju Vickan på nån sorts svengelska (lite som Linda Bengtzing när hon sjunger=HEMSKT!!!) , jag däremot blandar ihop språken UTAN brytning & jag använder gärna engelska uttyck & ord än svenska..
Nä, nu ska jag sticka till jobbet =/ Ha en bra lördag, folks!

Inga kommentarer: