24 maj 2010

Populärmusik från Vittula

Igår såg jag alltså filmen Populärmusik från Vittula, filmen är baserad på en bok av författaren Mikael Niemi om hans uppväxt i Pajala i Norrbotten på 60-70-talet.
Filmen var hyfsat bra men f*n vad glad jag är att jag inte bor i Pajala..Verkar inte så kul eller?Hoppas ingen tar illa vid sig nu..Jag är glad att jag inte bor i Helsingborg/Sölvesborg/Karlstad/Luleå/Kyrkhult (om det är nu till nån glädje/lättnad) ELLER någon annanstans än just här där jag bor just nu nog för att jag ogillar Eskilstuna men det är tillräckligt nära Stockholm, dit flyttlasset förhoppningvis går inom snar framtid..Jaaa, dit eller till London då =)
Men ändock, kan inte ha varit kul att ha växt upp under dom förhållanden som filmen skildrar..Se den så fattar ni!

Inga kommentarer: