3 juni 2010

Iphone v/s?!??? what??

Jag är lite av en pryl-"bög" (hmm..udda, detta ord "prylbög" finns med i online-ordlista OCH på wikipedia..nå väl) jag gillar att ha grejjer..Kanske inte alltid värsta flashigaste elektronik-grejjerna men ändock..nästan!I London var jag det, iaf när det kom till mobiler då vill jag/skulle jag ha alltid ha den senaste/nyaste/bästa mobilen MEN i London är det superlätt att uppgradera till en ny på bara några månader typ..Easy-peasy!INTE här hemma dock, här måste man f*n signa upp på ett 24 månaders kontrakt, vad fan då för?Varför så länge?Så länge vill man väl inte ha en mobil eller?Då måste det vara en sjuhelvetesjävla mobil i så fall OCH frågan är..Är Iphone det???Är verkligen Iphone det?Är det värt att skriva ett kontrakt med djävulen (3 eller Telenor) för en Ihopne?Jag gillar Tele2/Comviq för jag har täckning överallt..Och bra täckning överallt..Hört bara en massa skit om 3 och Telenor =/
Men Iphone alltså, jag vill egentligen bara ha en bra mobil OCH möjlighet att kolla upp grejjer snabbt på internet (typ googla, gps,kolla mail+facebook & dylikt) men med en iphone känns det som att den kommer uppta hela ens liv!Är det så?Alla j*vla "appar" & sånt skit, det är ju en telefon vi snackar om, dock säger min syrras kille att man lika gärna kan gå omkring med en mini-laptop om man ska ha en iphone, samma sak hävdar han..jaja..så är det kanske!
Jag inväntar dock den nya iphonen som jag hört ska komma i sommar, den kanske är mindre & snyggare & då kanske jag överväger detta 24 månaders kontrakt MEN jag vill ju inte ha 3 eller Telenor som mobil-operatör..Hmm...kanske kan köpa en i London!?För dyra pengar...Surt!

Inga kommentarer: