9 juli 2010

Work,work,work

Så det är dags att step up my game & börja leta jobb igen då'rå..Hade inte tänkt börja förrän efter sommaren MEN rent realistiskt så borde jag börja redan NU, sommaren är ju snart över (pessimist, right?!) & det är väl lika bra att ha börjat kolla eller hur?
Det står ju mellan Stockholm & London & jag har ju kommit fram till beslutet att ge Stockholm (& Sverige) en ärlig chans, även om jag bara lyckas få ett skitjobb i Sthlm så är det ett steg i rätt riktning eller hur?Klarar inte mer små-hålor, skitsnack & inskränkta människor, i hate it & kommer troligen inte att bosätta mig på en ort om har en befolkning på MINTS ca 200 000 pers, så vart hamnar man då?
Men iaf, nytt jobb var det jag..Ska leta lediga jobb på mina vanliga siter: Metrojobb, Monster, AMS & Careerbuilder, verkar dock vara samma jobb på dom flesta bemanningföretagen/rekryteringstställen & alla måste ju gå igenom annars värdelösa AMS, har nån nånsin hittat jobb genom/via AMS undrar jag?Inte jag iaf..Bara i England..En gång hittade ett jobb på Jobcentre som är Englands motsvarighet till Ams, dom var iaf hjälpsamma där!
Nåväl, wish me luck in my jobhunting =)

Inga kommentarer: