6 oktober 2010

Italien

Jag har länge pratat om att åka till Italien..Har en mycket god vän som bor där & det skulle vara trevligt att hälsa på henne men det har ännu inte blivit av =/
Jag hade även planer att flytta dit ett tag men då det är svårt med jobb där+ att landet är dyrt la jag ner dom planerna & så är jag ju ingen hejare på språket heller, jag läste en kurs på universitet & gillade det men det tog stopp där & jag har inte fortsatt med språket men jag tycker att det italienska språket är himla vackert så kanske tar jag upp det igen..
Skulle verkligen vilja åka dit & se lite italiensk fotboll & spana in lite "italian stallions" & ser dom italienska killarna ut som fotbollsspelarna Francesco Totti, Paolo Maldini och/eller Alessandro Nesta då kan jag nog definitivt tänka mig att flytta dit =P hehe..Även om man hört att dom flesta italienska killarna är "mammonis" (dom bor hemma hos mamma tills dom träffar en tjej/gifter sig..så den tjejen tar hand om dom..typ..) inte så spännande!
Dock ser det inte ut att bli nån Italien-resa i år heller eller nästa år, för då har jag planer på att åka till Spanien först till Barcelona (Ungefär när jag fyller i vår) & så till Benicàssim-festivalen (som ligger i Valencia-regionen) under sommaren..& troligen blir det väl ytterligare 4-5 resor till London nästa år, där jag har så många fler vänner & det är ju trots allt min adopterade hemstad men jag kan tänka mig att Italien är alldeles underbart (vill helst till Rom och Milano) & jag ska åka dit nån gång..Men när?!
Viva Italia!!


Franceso Totti Alessandro NestaPaolo Maldini

Inga kommentarer: