17 november 2010

Fransk Bulldog, kanske?Eller en Prazsky Krysarik?

Som dom flesta kanske vet så är jag riktigt svag för hundar..Jag fullkomligen ÄLSKAR hundar, bästa husdjuret i världen (anningens bättre än katter!!) Skulle kunna ha så många (& av olika raser) om jag bara hde tid, råd & plats!
Jag vill ha en fransk bulldog..Om jag inte skaffar en till sån som Gizmo (japanese chin) men "frallorna" som rasen kallas är så sjukt j*vla söta..Gillar även engelsk bulldog för dom är så fula att dom blir charmiga liksom men "frallorna" är lite mindre & smidigare att ha med så är mer sugen på sån..
Är dock lite svag för större raser som Rottweiler, Dobermann (helst en brun & MED hängöron inga kuperade öron eller svansar här inte!) Weimaraner (dom har så fina ljusa ögon) & så klart Grand Danois & dom ännu mindre raserna Chihuahua, Pomeranian, Russian Toy Terrier/Russkiy Toy eller rasen med det underliga namnet Prazsky Krysarik
Vill ha en varje..Om jag kunde..Men är som sagt sugen att skaffa en (eller 2 till) om några år..Blir nog en liten & en stor hund i så fall =)


1 kommentar:

martina sa...

självklart en prazsky krysarik (pk)!! världens coolaste hund :)

jag har 2 st själv så om du har frågor eller undrar om rasen är det bara att hojta ;)