12 januari 2011

CSN

Åhh...ljuva CSN, alltid lika härligt att få brev från dom..NOT!
Det är ju mer eller mindre självförvållat att ha CSN-lån, men i dessa dagar måste man ju ha en utbildning synd bara att ingen här i Sverige verkar förstå sig på min Engelska utbildning =(
Verkar som att CSN uppskattar att folk får en massa lån från dom för att sen inte lyckas få jobb med det dom pluggat..eller är det bara jag som inte lyckas få jobb inom det jag pluggat?Företagsekonomi med musik-vetenskap & media-inriktning..surt i så fall.
Jag tänkte med hjärtat när jag bestämde för att plugga det jag tycket verka roligt men borde ha valt med hjärnan & pluggat nåt dö-trist men med möjlighet att få jobb...
Och då jag var i arbetslös i ca 1½ år & sen "bara" jobbat deltid det närmaste året så jag ju jag begärt nedsättning av mitt lån & det är ju schysst att man ha den möjligheten..INTE lika schysst dock är räntan, på 2 år har mitt lån STIGIT med ca 14000 kr enbart I RÄNTA..det känns faktiskt ganska tungt..Kick me while i am down, won't ya?!

Inga kommentarer: