29 januari 2011

Sisters

Jag är trött på att försöka hålla kontakten med folk som uppenbarligen inte bryr sig..Jag är trött på att vara vän vän till dom som inte anser vi är vänner.
Jag tänker inte engagera mig mer, vänner kommer & vänner går..Men bara vissa vänner består & sånt är livet, bara att acceptera!
Från & med nu tänker jag bara omge mig med folk/vänner som tycker om mig för den jag är, som kan höra av sig utan anledning, som får mig att må bra & som kallar mig för vän & jag kallar dom för vän.
Så, hummis B (om du läser detta, jag förstår verkligen varför du umgås med din syrra så mycket)..Familjen kan man alltid räkna med, dom sviker en inte & blod är tjockare än vatten!
Mina 2 systrar har nu på senare år blivit 2 av mina bättre vänner!
Tycker synd om dom som inte har syskon (eller kusiner, syskonbarn, eller kanske fastrar/mostrar som dom kan umgås med), för då har man riktigt bra vänner i familjen..Dom finns alltid där för en, genom hela livet..DOM BESTÅR (bara man behandlar dom väl).
Ta hand om era systrar (OCH era RIKTIGA vänner)..För den är som finns där..hela livet..om man har tur!

1 kommentar:

Helen sa...

Jeanette sa ju något i stil med; Vi är inte bara syskon, vi är vänner oxå! Och så är det ju. Glad att jag har er! :)