15 februari 2011

Döden kom..och gick..och tog dig med sig..

Idag fick jag veta att en ganska nära bekant till min familj har dött..Han var umgicks väldigt mycket med min familj när jag & mina syskon var små, han brukade fira midsommar & jul med oss, jag minns att han brukade vara tomte på julafton när vi var små.
Och han hade umgicks väldigt mycket med mina föräldrar innan vi barn var födda..Han var med i hade nån sorts bilklubb som min pappa hade...Han målade våran hall i en hemsk färg..Men det spelar ju ingen roll nu..
Han, min pappa & en snubbe till hade företag ihop. Företaget lades ner & allt eftersom så slutade dom umgås men sågs på stan ibland..
Jag brukade också se han på stan & driva lite med han, han var ganska lättroad & han skrattade högt..Han var ju målare & hade jämt målarfärgs-fläckar på kläderna..och på sina glasögon..
Han kom på min kusins begravning för 2 år sen..
Han blev "bara" 63 år..Han dog ensam..Saknad efter 2 veckor..Nu är det en annan sorts saknad som tar vid..Saknaden om en svunnen tid..En tid som var & som aldrig kommer igen!
Vila i frid kära M!

2 kommentarer:

Helen sa...

På pricken skrivet! En annan saknad tar vid, och som du säger, minnet av en svunnen tid. Tår i ögat.

TesseBelle sa...

Mmm..så är det ju..tänker mest på det för pappas del också..att åldras är inget vidare!
Vila i frid, Mogge..Hoppas du har det bra där du är nu =(