9 februari 2011

Vuxenpoäng

Har varit lite snack om vuxenpoäng i min närhet i några dagar nu..Och menas med det?Vad anser man är just vuxenpoäng egentligen..?!
Jag har nog inte så många & det är jag väl lite halv-tacksam för =)
I mina ögon kan detta räknas lite som vuxenpoäng & saker som jag inte har/gör/är:
Dricka röd vin/öl/kaffe/nubbe
Är förlovad/gift/sambo (är inte i förhållande överhuvudtaget men att vara gift är fan så vuxet!)
Äta sill (kom igen..det är vuxet..& ack så vidrigt..sill alltså)
Ha körkort (håller på & tar)
Äga sitt eget boende (nej..bor ju fan fortfarande hemma MEN ska flytta i vår*lovar*, det e på G)
Pensionsspara (nej men borde börja..vill ju bli en glad & lycklig pensionär..I SPANIEN)
Fast anställning (har jag ju inte riktigt..men jag har jobb iaf)
Ha barn (hell nooooooo...inte än..kanske aldrig..vem vet...eller jo ett eller 2 vill jag nog ha)
Det enda "vuxna" som jag har är väl att jag faktiskt har ett sparkonto med pengar på =) Och jag är hundägare, har alltså ansvar för ett annat liv, det är väl ganska vuxet!?
Det finns ju ett vuxenpoäng-test man kan göra..Länk HÄR! För skojs skull..Själv fick jag den "egentliga åldern" på 19 år när jag gjorde testet..Nå väl..Forever young säger jag bara!

1 kommentar:

Game Girl sa...

TJOHOOO! kom på pusskalas på alla hjärtans dag, från 18 år...

http://thegamegirl.blogg.se/2011/february/stockholms-stora-pusskalas.html