12 mars 2011

Loppis

Idag var jag & syrran & hennes kille på en stoooooor loppis som finns i Eskilstuna, det är alltså kö in till detta ställe för det är så himla poppis men j*vlar vad folk blir galna på såna här tillställningar, som vilda djur ungefär..Allt för gammalt skit som ingen annan vill ha typ..VISST ibland kan man göra riktiga fynd..& fräscha fynd..Jag hittade en strykbräda för 20 spänn, det var ett fräscht fynd =)
MEN gamla tanter som mejar ner en bara för att kolla på gamla gardiner & dukar är helt absurt..ABSURT verkligen en gammal gardin liksom..Vad f****n..& detta är en true story för det var just det som hände på loppisen idag!
Jag har en grej mot använda bestick..syrrans kille har kommit över riktigt fint & dyrt silverbestick på loppis men att äta med samma gaffel/kniv/sked som nån annan känns lite..skumt, dock har jag INGA problem att gå på restaurant eller äta hemma hos folk men bestick på loppis!?Det känns inte så ok..När jag bodde i London & det redan fanns bestick & tallrikar & sånt så köpte jag nytt/eget för det kändes lustigt att använda nån annans gamla grejjer!
Har dock inga problem att fynda vintage boots & skor, sånt funkar så länge dom ser hela, rena & fräscha ut..Det tyckte iofs syrrans kille var äckligt om nått..men alla tänker vi olika & tur är väl det =)

Inga kommentarer: