29 april 2011

2 månaders uppsägning

Jag har 2 månaders uppsägning från jobbet!!!!
Är inte det lite fräckt med tanke på att det är DOM (butikens ansvariga) som lägger ner butiken & säger upp oss..då blir vi tvungna att jobba dom resterande 2 månaderna som butiken är öppen bara för att underlätta för dom..så att dom ska slippa leta ny personal som bara ska jobba en måndag typ..
FRÄCKT är ordet, om ett jobb dyker upp imorgon så ska jag alltså bli tvungen att tacka nej pågrund av min långa uppsägningstid?Fuck that shit MEN då kanske jag förlorar lön+semesterersättning =/
Fräckt också eftersom om 2månader blir jag arbetslös tycker då min snart före detta arbetsgivare att jag då ska tacka nej till jobb för att jag har 2 månaders uppsägning...Piss-företag säger jag!
Ska kolla upp detta med VD:n som kommer på besök på måndag (halleluja..VD.n kommer nu, hon verkar inte ha brytt sig förut..Jobbar där i nästan 2år & har aldrig sett henna förut).
Jag ska ifrågasätta allt!!

Inga kommentarer: