30 augusti 2011

Fika

Fan vad jag äskar att hänga på café & fika..Särskilt när man kan sitta ute & när man fikar med trevligt sällskap så klart..Inte för att jag brukar fika med tråkigt sällskap..men det är t.ex ganska tråkigt att fika själv!
Igår var jag, syrran, mamma & Gizmo på Café Prinsen i Strängnäs & luncha och idag var jag, syrran, Micaela & Gizmo på Café Norr (här i Eskilstuna) och luncha, super-najs..Man känner sig lite som ladies who lunches (fast man inte är hemmafru med rik mannen..tyvärr...)
Finns faktiskt en hel del bra caféer här i Ekilstuna..Café Norr och Café Sylvia är dom 2 ställen jag brukar gå mest på..
Men så finns Café Kaka (mitt gamla häng under gymnasietiden) som också är ett bra café.
Marys Café ligger lite utanför Eskilstuna (på landet) & det är verkligen super-mysigt där, lantidylls-café verkligen.
Sen tycker jag att Café Tingsgården som ligger fint beläget vid Eskilstuna-ån är ett bra fik och så Café Rothoff som ligger i Rothoffs-parken, man kan sitta ute i parken bland äppelträden & fika & det är ju superduper-mysigt en varm sommardag =)


Inga kommentarer: