18 augusti 2011

För och emot

Jag är i valet & kvalet över Bestival..Vet inte om jag till 100% vill åka längre..Vet inte vad jag vill..
Kanske ska göra en pros and cons-lista över det hela!

PROS:
Kul med festival
Bra line-up (många bra band i år)
Kul att göra nåt annorlunda (typ tälta!??)
Kul att träffa vänner (!!??)
Isle of Wight (där festivalen är) var en trevlig/mysig liten ö att åka till/vara på
CONS
Inte kul med festival om det regnar (England är ju ganska känt för sitt..eviga regnväder)
Inte kul att tälta..Särskilt inte om det regnar
Vännerna som jag ska åka med är inga nära vänner, bara den ena & hon ska ha med sin kille =/
Typ inte duscha eller tvätta håret (hujeda mig..så hemskt!!!) på flera dagar
Kommer bli dyrt (visst har redan fixat biljett men allt annat..buss/tågbiljetter, mat,dryck..)

Det är typ lika mellan pros and cons, men ändock..Vad göra?Ska jag gå med magkänslan?Den ändras ju förvisso från dag till dag..Men känns lite trist att tälta, inte kunna tvätta & platta håret varje dag (min obsession som somliga kanske vet..HÅRET ska vara perfekt..glänsa, lukta gott, vara fräscht OCH platt!).
Regn, regn...regn..fiii fan om det kommer regna i 4 dagar..bo i ett tält som kanske läcker in & blir blöt..Och tält!Jag HATAR att tälta, sista gången jag gjorde det är nog 9 år sen, då jag var på Roskilde-festivalen med ett par kompisar..Jag var 21, det funka..Nu är jag 30..känns inte lika hett med tält då =/
Och dom jag ska åka med är bekanta..Riktiga party-animals, så dom kommer hålla igång non-stop i typ 72 timmar, jag tror inte jag pallar det & det vill jag inte heller =/ + dom vill kanske inte se samma band som jag & då blir jag mol allena på dom gig jag vill gå & se, lite halv trist!
Mol allena är väl kanske fel ordval på en festival med 50 000 besökare..Men you get the picture!
Den jag känner bäst som är en god vän till mig..hon har med sin pojkvän & dom ska bo på en lyx-campingplats, så inte på samma plats där jag kommer campa..TRIST!
Kostnad, kommer spenderas en hel del pengar på tågbiljetter dit..bussbiljetter..& så mat & dryck för det är inget jag kommer orka släpa på..eller ha i tältet, skulle ju inte funka..så får blir att käka grubb på området=DYRT..
Låter jag excited över att åka på festival?NEJ..hade nog gjort det om jag bodde på hotell (som förra året), om jag hade mera stålar att göra av med OCH om fler av mina riktiga vänner hade åkt..
Men vad göra?Superbra line-up, så många bra band att se på en & samma plats, helt oslagbart & totalt värt det..Men allt runt omkring..so not wort it!






Inga kommentarer: