10 augusti 2011

Lån eller inte lån?

Funderar på att ta ett CSN-lån & gå klart min ekonomiassistent/löneadministratörs-kurs så att jag blir klar men den nån gång, går lite segt just nu & jag satsar bara lite halvhjärtat på det..om ens det om jag ska vara ärlig =/ Är inte nåt wiz när det kommer till siffror, nummer & ekonomi men det är ändå kul när man klurar ut uträkningarna & så.
Började kursen för att få möjlighet att utvidga mina arbetsmöjligheter & det kommer ju aldrig ske om jag inte går klart/satsar helhjärtat på kursen..
Önskar att jag kunde hitta ett deltidsjobb på 2-3 dagar i veckan så jag kan vara i skolan ca 2-3 dagar också men hittar inga såna jobb..& att leta heltids-jobb känns fel på nåt vis för då kommer jag ju aldrig gå klart kursen..typ..För när skulle jag hinna plugga?Och när skulle jag hinna vara i skolan?Aldrig eftersom jag kommer jobb då...hmm..så är det värt att ta ett CSN-lån?Kommer ju säkert få bättre/mer pengar än från sketna a-kassan (tur att det finns förvisso men jag får så dåligt att jag vet inte ens om jag kommer kunna göra annat än att betala hyra & räkningar!)
Ett lån tål att tänkas på som sagt....

Inga kommentarer: