2 september 2011

Dåliga hyresvärdar

Ringde min hyresvärd idag ...Gunnar Graflunds Fastighets AB i Eskilstuna om min om-tapetsering i lägenheten..Skulle gjorts akut för 3 månader sa dom men inget har alltså hänt..j*vligt dålig stil! Fick ringa tapetserar-firman själv & kolla, ganska värdelösa dom med, verkar ha noll koll!
Tilläggas bör dock att det verkar finnas många dåliga hyresvärdar i Eskilstuna har jag hört..Hyresvärdar som inte verkar få arslet ur vagnen & få saker gjort för sina hyresgäster!
Hört historier om folk som efter flera månaders klagomål om läcka i badrum som inte gjorts nåt åt..& efter tiden gått & läckan blivit värre har man till slut blivit tvungen att renovera om hela badrummet..En som jag jobbar med hade ohyra i lägenheten, hyresvärden sa att dom ringt Anticimex..när inget hänt på 3 veckor & en massa tjat så ringde min kollega själv till Anticimex & kollade läget..Dom hade inte fått in nån beställning om att komma till hennes lägenhet & ta bort ohyra..Så hon fick själv se till att få det gjort! (Tror även att det var hennes badrum som blev total förstört pågrund av en läcka som man inte gjort nåt åt..dålig stil)
Man undrar varför man ens ska betala hyra när inget blir gjort?Hyran är väl en del av den service som dom ska ge en..eller??Och varför väntar hyresvärdarna så länge med att få saker fixat??Vill dom att hela hyreshuset ska falla samman & dom får renovera om hela skiten till miljonkostnad istället eller??Eller är det bara lathet??*man undrar*..*man undrar*
Företag överlag borde akta sig för man kan ge dåligt (eller/och bra) omdöme på rejta.se

Inga kommentarer: