15 september 2011

Den sköra tråden

Livet är en skör tråd..& för vissa är tråden skörare än för andra & livet tar slut innan den ens börjat..
Men hur skulle man leva om fick sin dom..sin dödsdom?En dom som säger att man inte har långt kvar att leva..Hur ska man kunna tänka klart när man vet att man är dömd att dö, att det inte finns nåt mer läkarna kan göra för en?
Till alla er som förlorat någon....& till er som tyvärr är på väg att förlora någon..Jag finns här..för er..för jag vet..hur det känns..vet hur det är...att förlora någon..att förlora någon som knappt fick leva..innan döden kom..
Livet är inte rättvist..Livet är inte lätt..Livet hänger ofta på en skör tråd..Och man vet inte hur man ska kunna tänka...Hur man ska kunna leva..Hur man ska orka ta sig vidare..När någon man älskar försvinner för alltid ur ens liv..Men man måste, för sånt är livet..Livet stannar inte upp..Livet upprepar sig inte..Livet hänger bara där..på en skör j*vla tråd..& dinglar..

(Någon jag bryr mig mycket om fick tragiska besked angående en närstående häromdagen..en dom..en dödsdom..Man känner sig maktlös när någon är så lessen..& när man för höra att läkarna inte kan göra nått..så himla himla tragiskt allting & allt jag kan göra som vän är att finnas här som stöd..Ett stöd som ser till att min vän inte går under av sorg..)




Inga kommentarer: