17 oktober 2011

Ful, fulare, fulast?

Vad folk döper sina barn till extremt fula namn...What the hell is going on liksom...Ful, fulare, fulast är det det som gäller eller? Och jag VET att detta är en tolkningsfråga men när man ser ett litet nyfött barn, en liten bebis..sin egen bebis..vill man inte att den ska heta nåt fint då??Eller hur tänker föräldrar i dessa dagar..Jag bara undrar..finns ju flera sidor på nätet där man listar lite vad som man kanske ska tänka på när man döper sitt barn..
Detta är min topp 10 lista av extremt fula pojk- & flick-namn..Feel free att kommentera om ni vet värre/sämre/bättre/fulare...Dessa namn passar förvisso in på lite äldre människor..typ..vuxna eller "gamlingar" men tänk att ett bebis/barn/tonåring/ungdom ska dras med ett namn som är fult genom en känslig period i sitt liv..nämligen uppväxten..& framför allt genom tonåren..(att heta Therese som jag gör var/ÄR ju helt ok..men att det rimmar på fes var ju så klart ingen höjdare alltid, särskilt inte när man var yngre..Therese som fes =/ )
Fulaste pojknamn man kan ge en bebis (just nu) topp 10:
1) Orvar
2) Aron
3) Tage
4) Folke
5) Henning
6) Börje
7) Örjan
8) Gösta
9) Conny
10) Ingvar
Fulaste flicknamn man kan ge en bebis (just nu) topp 10:
1) Gudrun
2) Gertrud
3) Britt-Inger (inget illa om Britt..min mormor heter Britt..men ihop med Inger funkar det inte)
4) Ulla-Britt (samma kommentar som ovan men att ihop med Ulla blir det bara fel..& fult..)
5) Ingegärd
6) Ingeborg
7) Gunilla
8) Margareta
9) Barbro
10) Desireé (stavning?!oavsett så låter det som diarré..Jag växte upp med en som hette det..)

En sann bubblare är också namnet Ann..MEN då ihop med ett efternamn som börjar på Al/Ahl (Alhberg/Ahlgren & dylikt) för att heta Ann Ahl (Anal) känns ju också lite..risky business kanske..



2 kommentarer:

Anonym sa...

Fula killnamn: Ralf, Leif, Bert
Fula tjejnamn: Solveig, Olga, Dagmar

TesseBelle sa...

haha....håller med där, bra "bubblare" på "listan" över fula namn..!