14 november 2011

Telefon

Jag blir lite lätt irriterad av följande telefon-manér hos människor:
Att prata långvarigt med nån på telefon när umgås med nån..i f*cking hate it, t.ex när jag har besök..eller umgås med nån & denna persons telefon ringer & dom svarar, vilket ju är givet, det ska dom ju göra men då behöver man ju faktiskt inte inleda värsta konversationen med telefonen i andra änden på luren för jag tycker det är otrevligt mot den personen man umgås med då.. Då kan man få be att ringa upp vid lämpligt tillfälle för man är upptagen just då..men näää, vissa tjötar på som om man inte fanns, mycket dålig stil!
Men jag är inte så förtjust heller när folk då säger att dom ska ringa upp & så gör dom inte det..ALLS..oavsett vad det än må vara, men värst är det när företag/jobb/läkare/hyresvärd/dylikt inte gör det, det tycker jag är extremt oprofessionellt & när en vän gör det..alltså inte ringer upp då kan det hända att man blir lite smått besviken..eller less..Jag ringer inte & krusar heller!

Inga kommentarer: