12 november 2011

Världens sorgligaste musikvideo?

Nästan varje gång som jag kollar på musikvideon nedan börjar jag grina..Den är sorglig...& fin..men kanske mest för att jag associerar med hur jag skulle känna att förlora min hund..VILKET jag ju har gjort =(
Tittade på den video ganska mycket när jag precis flyttade till London & då tänkte jag väldigt mycket på min älskade hund Inka som jag saknade så himla mycket (hon bodde ju kvar hemma hos mina föräldrar)..Hon gick bort 2008 vid 12 års ålder, en vecka efter det att jag flyttade hem till Sverige igen..så en sista vecka fick vi ihop, kändes som att hon väntade på mig så jag fick ta farväl av henne..
Men hunden i videon ser ju så lessen ut hela tiden så man börjar ju grina bara man ser hundens ledsna ögon =(
Extra sorglig blir det ju för att videon ju typ baserad på en sann historia..om rymd-hunden Lajka (läs länken för att förstå)


Inga kommentarer: