5 mars 2012

Wonderful Life

Det är jobbigt att höra när vänner mår dåligt & man inget kan göra för att få dom att må bättre, allt man säger är förgäves..Allt uppmuntrade är för döva öron & allt är bara ett mörkt hål utan slut!
Jag vet hur det känns, jag har varit nere i det där hålet & försökt ta mig upp & just när man tror att man är på väg upp en liten bit så kommer nåt & knockar ner en igen & man hamnar djupare på botten än vad man trodde möjligt..Men there is a light at the end of the tunnel, även om det ljuset syns svagt så finns det garanterat där, det gäller bara att se det & tro på det, att hoppas..För hoppet är ju det sista som överger en människa..
Jag mår bra idag, känner att saker går åt rätt håll & jag försöker ha en positiv inställning till allt & det mesta MEN det finns ju inga garantier att jag alltid kommer må så här bra, ett litet "snedsteg", en motgång & man faller handlöst ner i hålet igen..men man får bara ett liv, ett försök så varför inte make the most of it?(Men det sagt tror man på reinkarnation så får man fler liv..let's hope so!)
Live and let live tycker jag..För det är väl just det, livet är till för att levas, glöm inte det!
(Låten Wonderful Life nedan är med bandet Hurts, tycker det är en fantastiskt fin låt...& bra!)


Inga kommentarer: