6 april 2012

London-Svenskar

Eftersom jag ligger hemma & är fasligt sjuk..(typ) så finns det väl inget bättre än att ligga hemma & surfa på nätet lite..Vilket jag gjorde & hamnade på siten Londonsvenskar!
Detta är en jättebra site för nya svennar som ska "söka lyckan" i London, man får tips, tricks & råd om boende, jobb, nöjen & dylikt..MEEEEEN det sagt (skrivet) så var detta ingen site som jag kanske tog till mig innan eller under min 7år långa vistelse i London..Men återigen "nyttigt" vetande för nykomlingar in the big smoke , absolut!
All the crappy things i learned the hard way kan man säga..som skit lägenheter med dyra hyror & otrevliga hyresvärdar & sketna arbetsplatser med dålig lön utan sjukersättning, semesterersättning eller nån annan form av ersättning..
Men jag har också haft det galet underbart fantastiskt sjukt & så sjuhelvetes jävla kul under mina år där & när jag då läser alla bloggar på Londonsvenskar-siten sticker det till lite i mitt arma London-hjärta..& jag längtar tillbaks till när det var som roligast..& jag minns tillbaks på allt det underbara & på alla underbara härliga människor som jag träffade där..Och jag tänker att "jag har också bott där, gjort allt det där, träffat alla dom där, hängt där, gått där."..& så vidare...
Allt det som jag läser om i dessa bloggar..det har varit jag en gång i tiden..det har jag gjort en gång i tiden & det känns så himla underligt..& så långt bort men så j*vla igenkännande, London är ju MIN stad..min adopterade hemstad, jag är ju därifrån, det var där jag växte upp (kan man säga), det var där jag (till stor del) blev den jag är idag..
Jag kan sakna till, längta tillbaks, önska mig dit, vilja återvända & tänka på/om mitt älskade London...MEN jag vet att det skulle aldrig bli som förr, jag är äldre, saker & ting har ändrats, mina vänner finns inte kvar..allt det som varit har förändrats..
Min hemstad är inte längre min, den är någon annans nu & jag hoppas att dom finner den lika magisk som jag gjorde..en gång i tiden, nu räcker det för mig att hälsa på den ibland..Få minnas tillbaks lite på det som en gång var men som aldrig kommer igen...på gott & ont!






Inga kommentarer: