20 juni 2012

Loud and clear

Jag är en högljudd person..Är, har varit & kommer alltid att vara!
När man var yngre & gick i skolan fick man alltid hör av lärarna (oftast) att man skulle "sänka volymen" eller "prata med små bokstäver" (idiotiskt uttryck) & av andra vuxna (oftast) fick man frågan "är du döv eller?" Ja nu kanske..men har annars alltid haft perfekt hörsel!(Borde dock kolla upp den nu..om jag ska var ärlig så är kanske lite små-döv numera, lyssnar på alldeles för hög musik i mina hörlurar tror jag, inte bra det).
Men i alla fall desto äldre (vuxnare) jag blev så insåg jag att jag pratar högt, skrattar hög & är allmänt högljud & så är det med & nu tycker inte att det är nåt fel med det..på gott & ont, kanske..men jag vägrar "sänka volymen" (om det inte krävs för stunden) & jag vägrar verkligen "prata med små bokstäver", för det är ju inte jag!
Tycker att människor som pratar tyst är lite misstänksamma istället, ungefär som att dom döljer nått (jaa..sin röst!!).
För hörs man..så syns man..& syns man..så finns man..simple as that =P



Inga kommentarer: