8 september 2012

Starta eget vs handelsbranchen

Mitt kontrakt går ut på Synsam i januari så jag borde kanske börja söka lite nya jobb..men jag orkar inte just nu =/
Borde ta tag i pluggandet så det också är klart i januari, vilket ju är min tanke MEEEEEN jag har ingen motivation att varken plugga eller söka jobb just nu, trist båda två!
Skulle kunna tänka mig att starta eget..kanske inom bokföring (syrran peppar mig på det iaf) men vet inte om jag kommer vara nått bra på det, men skulle kanske kunna göra lite på "sidan av" om jag hittar ett annat jobb som blir min "huvud"-inkomst, trivs rätt bra i optik-branschen faktiskt, det är inte riktigt som att jobba i butik lite annorlunda än att jobba i t.ex kläd & sko-butik vilket jag ju annars är van vid, det är lite andra sorts kunder & så klart helt andra arbetsuppgifter..men får se hur det blir..
Är överlag rätt trött på handelsbranschen i sig, trött på att jobba helger & är faktiskt aningens trött på kunder, att hela tiden behöva "serva" andra, att ständigt vara glad & trevlig på jobbet (ska man väl försöka vara oavsett jobb men när man jobbar med kunder så är det ju nåt visst det där med att vara trevlig, glad & serviceinrikta JÄMT!), det är också rätt på frestande att ha stressen på sig att öka försäljningen & man blir inte jättemotiverad på jobbet om man har sälj-press på sig, det tar i sin tur ut sin rätt på motivationen att vara serviceinriktad & hålla humöret uppe!


Inga kommentarer: