11 februari 2013

Sound City

Jag & fina gentlemannen tittade på dokumentären Sound City..gillade den jättemycket..& jag ångrar att jag aldrig satsa på att bli bra på att spela nåt instrument..& typ bli rockstjärna =(
Skyller detta på min tyska piano-lärare som i princip indirekt spottade mig på fingrarna, direkt var det ju för att hon hade väl mycket saliv i munnen när hon pratade & det hamnade på mina stackars piano-spelande korv-fingrar & efter 2 år av detta gav jag upp..& sket i att lära mig spela nåt annat instrument (trummor hade iofs vart häftigt men var lustigt nog inget val man fick bär man skulle välja instrument..WHY??Det skulle jag verkligen vilja spela juuh!!)
Spelade dock bas ca ett halvår-ett år när jag hade musik som tillval i gymnasiet..& försökte mig på att spela i band men det sket sig det med & då bestämde jag mig för att vara bra på alla runtomkring musik istället, som att kunna en massa om band, låtar, musik-genres & jaa..allt runtomkring helt enkelt!
Funderar dock på att lära mig nåt instrument igen..typ bas kanske..
Och jag hoppas att mitt musikintresse och det jag kan om musik kommer nån gång nånstans leda till att jag får (ett betalt) jobb inom musik-industrin..har ju lite på G i och med Spinnup.

Inga kommentarer: