6 december 2013

Jul strålande jul

Håller på att köpa julklappar men det är svårt att komma vad man ska köpa till alla.
Svårast är nog till männen i min familj, pappa, syrrornas killar och framför allt min egen som säger att han inget vill ha..Gahh..give me a clue så jag har nått att gå på.
Förra året så tänkte jag "outside the box" och köpte ett staffli till killen för han målar ju men i år är det lite idé-torka *suckar djupt*.
Tycker det är kul att köpa julklappar (och presenter överlag) som är lite genomtänkta eller just "outsie the box", kan bli lite oväntat för den som får julkappen/presenten, oftast känns det som att man VET vad man ska få, särskilt när man var liten och skrev önskelista, inte för man fick allt man skrev på önskelistan..men nästan.. men nu är det ju kul men det lite oväntade.
Första året jag och min kille var ihop gav han mig en ridpiska i julklapp för att när vi träffades för första gången så skämtades det om att jag var en dominatrix, antar att det hade med min skarpa frisyr (mörk bob-cut med lugg) att göra,  ridpiskan var oväntad men rolig att få :) Han hade även tänkt på min hund Gizmo som fick sig ett jättefint läder halsband med strass-stenar, det är det enda halsbandet jag använder på han också :) Väldigt fint och gesten att han gav min hund en julklapp var jätte-uppskattat :)
Och vart ska man fira julen när det är så många olika familjer inblandade? Min killes, min egen, syrrornas killars familjer och så syrrans svägerska med nytillskott av bebis, så mina systrar och jag börjar julafton att fira åt olika håll för att sen mötas upp i våra föräldrahem föra fira på kvällen.
Juldagen firas alltid hos mormor för hon fyller även år då och då blir det en liten samling hemma hos mormor, där det fikas och byts julklappar.
Eftersom jag har nytt jobb så är jag ledig runt jul och det ska bli väldigt skönt, hade jag vart kvar på mitt gamla jobb hade jag fått jobba både juldagen och annandagen och det hade inte varit nån hit, skönt att kunna koppla av med familjen tycker jag.
Blir kanske en liten hemvändar-utgång om mi fina vän Louise kommer hem från London.
Förväntar mig iaf en fridfull och lugn jul..kanske med lite snö också, jag som ogillar snö och kyla men på jul ska det vara vitt med snö!

Inga kommentarer: