8 april 2014

Iphone & Chihuahua

Två saker som jag troligtvis aldrig kommer investera i är en Iphone och en chihuahua..dessa två ting kommer jag med all sannolikhet ha sönder :(
Jag tappar alltid mina telefoner på golvet, i gatan..överallt verkligen, den glider ner får bordet, glider ur handen, ramlar ur väskan eller bara tappas för att jag är så klantig och med en Iphones glasskärm kommer den gå sönder inom en dag i mitt ägo och jag skulle få bekosta en dyr reparation minst en gång i månaden, ingte värt det!
Och gällande hundrasen chihuahua så är dessa små varelser sjukt söta men ack så ömtåliga då dom är så små, dom kan ju ramla er från soffan/sängen och bryta ben och jaa t.om dö om dom skulle ramla och slå i huvudet t.ex. Och ta skogspromisar är väl inte på tal om med alla stockar, stenar, gropar och pinnar som denna lilla krabat skulle göra sig väldigt illa på och åter igen bryta benen och kanske t.om dö!
En bekant till mig fick dessvärre avliva sin chihuahua för att den bröt benet vid två tillfällen och att den för andra gången inte skulle läka ordentligt så avlivning var den "bästa" utvägen för den stackars kraken.
Iphone-trasig
Iphone- hel



Söta gulliga chihuahua's -hela

Chihuahua (tecknad förvissor men för morbid att ha en riktig bild på en sjuk chihuahua) - trasig

Inga kommentarer: