7 september 2014

Plugghäst deluxe

Efter en seg start på året utan varken jobb och fast inkomst eller körkort så ser den resterande delen på året riktig ljus ut. Jag lyckades ta körkort i somras och fick tack vare det ett jobb, ett jobb som krävde både körkort och egen bil (vilket jag också har). Sen kom jag in på både en kurs jag sökte på MDH samt en lärarutbildning på Karlstad universitet och sen lyckades jag knipa två jobb till, på mitt gamla jobb på Synsam samt som vikarie på engelska skolan här i stan. Så nu flyter det på bra, lite för bra..Tror jag tagit mig lite vatten över huvudet med tre jobb och två kurser, blir nog lite övermäktigt med alltihop så får se till att lösa det på nåt smidigt sätt.
Har ju pluggat på universitet förut så visste med mig att det skulle bli mycket, det känns stressigt men också kul. Träffade en hel del trevliga klasskompisar på universitet så ser fram emot det närmaste året som student och det känns bra att ha extra jobb utöver CSN så man får in lite extra stålar så man slipper snåla och leva skralt, materialist som man är =P


Inga kommentarer: