23 augusti 2015

Gunilla Persson

Jag är inget större fan av Svenska Hollywoodfruar, tittade lite första säsongerna men sen så struntade jag i det. Häromdagen när jag var på besök hos mina föräldrar så skulle mamma kolla på gamla klassikern Fångarna på fortet för att just Gunilla Persson och hennes dotter Erica skulle vara med och tävla mot varandra. Det blev då att jag kollade på programmet ihop med mamma. Vi började prata lite om Gunilla och hennes medverkan i båda programmen. I Fångarna på fortet tycker iaf jag att hon verkligen bjöd på sig själv. Och jag tror att hennes persona överdrivs i Svenska Hollywoodfruar och att man kanske vrider och vänder lite på hur hon verkligen är. Visst har hon både uttalat sig och agerat rätt knasigt ibland och särskilt enligt svenska mått. Men jag tror att även att folk här i Sverige irriterar sig på hennes o-svenska sätt och det grundar sig väl i "den svenska avundsjukan" och hela j*vla "jante-lagen", du ska inte tro att du är något..typ och Gunilla Persson tror väl just det, att hon är något, så good for her tycker jag!

Inga kommentarer: